Poradnik - nazwa i opis

Nazwa produktu - ważne jest by każdy kto wstawia przedmioty do sklepu ściśle przestrzegał zasad.


Przykłady:

ALICE pojemnik na kostki gitarowe Pick Holder A-010A

DUNLOP kostka piórko Tortex Standard - 6 twardości

POLIŃSKI struna do gitary elektrycznej akustycznej .009"

Siodełko grafitowe Nut do gitary elektrycznej akustycznej NT39-BK

CANTO siodełko mostka podstrunnik saddle do gitary klasycznej NTMK

 

Jak widać na powyższych przykładach, jeżeli producent produktu jest znany, nazwę produktu rozpoczynamy od jego nazwy pisanej dużymi czcionkami. By dokladnie określić charakter przedmiotu dla wyszukiwarek dokladnie opisujemy nazwy przedmiotu w języku polskim oraz angielskim (dotyczy to glównie przedmiotów, których nazw w języku angielskim używamy równie często jak w polskim). Nazwę produktu najczęściej kończymy symbolem lub nazwą producenta.


Opis krótki - nie ma konieczności specjalnego tworzenia odrębnego opisu krótkiego. Niech będzie nim wybrany ciekawy fragment opisu długiego.


Przykład:

Te kolorowe diatoniczne 10-cio kanałowe harmonijki ustne, dzięki swojemu opakowaniu, stanowią świetny prezent dla młodego muzyka. Cieszą oczy barwą, obudowa i grzebień z tworzywa pozwala bez wysiłku utrzymać instrument w czystości a 10 kanałów w...


Okno opisu krótkiego zezwala na użycie 255 znaków, więc po wklejeniu tekstu kasujemy nadmiar (tekst jest podświetlony na czerwono) i uzupełniamy wielokropkiem.


 

Opis długi -  w opisie długim posługujemy się czcionką Verdana, wielkość 2 (9pt), nazwy producentów piszemy z wielkiej litery a tekst zaznaczamy na czerwono np. Hohner.  Symbole, nazwy serii, specyficzne określenia zaznaczamy niebieskim kolorem (najciemniejszym).

 

Unikamy pogrubień a w przypadku nowych wątków w opisie oddzielamy od siebie poszczególne sekcje tekstowe (podwójny enter). Gotowy tekst justujemy (wyrównanie do prawej i do lewej).

 

Sam opis nie powinien być jedynie skopiowanym tekstem ze strony producenta lub dystrybutora. Warto by opis miał indywidualny charakter i nie był kolejnym klonem. Klient powinien mieć odczucie, że to na naszych stronach znajduje najwięcej rzeczowych i rzetelnych informacji.

 

Elementy graficzne użyte w opisie długim powinny w miarę możliwości wypełniać całą szerokość obszaru roboczego - 770 px.

 

Aby pliki mogły zostać wykorzystane w opisie należy je wgrać - Moderacja - Zarządzanie plikami dla CMS - następnie dodajemy plik do istniejącego katalogu lub tworzymy katalog.

 

Zasady katalogowania zdjęć:

 

  • nazwa katalogu Producenta pisana z dużej litery
  • podkatalog z grupą asortymentową producenta
  • kolejny podkatalog to seria produktu

 

 

Dodawane jpg-i powinny być nazywane w oczywisty sposób by w przypadku konieczności podmiany uniknąć konieczności przeglądania wielu z nich. Przykładem niech będą harmonijki Hohnera z serii Chrometta Line.

 

http://www.gitarownia.pl/ser-pol-15-Chrometta-Line.html

 

By dodać jpg-i musiały zostać kolejno utworzone katalogi Hohner - Harmonijki - Chromatic.

 

Katalog zawiera fotki użyte w opisie serii - Chromatic Harmonicas Seria oraz Chrometta Line Seria a także elementy graficzne użyte w opisie produktów z serii Chrometta Line Top - górna belka i Chrometta Line Listwa - dolny element zachęcający do poznania innych produktow z serii.

 

Szybki dostęp do plikow CMS w trakcie edycji produktu zapewnia Zarządzanie plikami na potrzeby opisu długiego - link umieszczony ponad Nazwą produktu i Opisem krótkim.

 


 

Pomoc

 

Indywidualny opis produktu dokonuje się w trzech etapach:

Na samym początku należy określić Nazwę Produktu, która będzie ogólnie określać dany przedmiot (np. tytuł książki). Ta nazwa będzie wyświetlała się klientom na stronie sklepu, ważne więc by jasno wskazywała o jaki towar chodzi. Limit długości tekstu w nazwie to 255 znaków.

Następnie mamy Opis krótki przedmiotu. Położenie tego opisu zależy od konstrukcji maski graficznej Twojego sklepu. Zwykle jest on umieszczony obok takich informacji, jak producent, nazwa, cechy. Z tego powodu zaleca się wpisanie w nim kilku najistotniejszych właściwości przedmiotu w sposób krótki i hasłowy. Jego limit to również 255 znaków, dłuższe treści zostaną "obcięte".

Opis długi to szczegółowa charakterystyka produktu. Może być to opis zawartości, stanu, pochodzenia, wyglądu, innych wcześniej nieokreślonych cech. Ogólnie mówiąc wszystko, co pomoże w jeszcze lepszym przedstawieniu towaru. Edycja opisu długiego podzielona jest na cztery zakładki:

1) Podgląd opisu długiego - Umożliwia obejrzenie ostatecznego wyglądu opisu długiego.

2) Edycja opisu długiego (WYSIWYG) - jest to narzędzie, które umożliwia proste przygotowywanie opisu bez konieczności znajomości HTML-a. Pozwala na formatowanie tekstu, wstawianie obrazów i linków do innych stron lub plików.

UWAGA! Nie należy przekopiowywać tekstów z edytora tekstowego np. MS Word. Chcąc skorzystać z tak przygotowanych opisów należy użyć zakładki "Wgraj plik z opisem długim". 

3) Edycja opisu długiego (HTML)  - umożliwia przygotowanie opisu długiego w HTML-u.

4) Wgraj plik z opisem długim - umożliwia wgranie wcześniej przygotowanego pliku z opisem długim w formacie html lub txt. Plik html można przygotować w edytorze tekstowym np. MS Word. Po kliknięciu w menu "zapisz jako" należy wybrać opcje zapisu "jako strona html"

Nie ma żadnych limitów co do rozmiaru opisu długiego dla sklepu. Istnieje jednak ograniczenie przy wystawianiu przedmiotów na aukcje internetowe.

Jeżeli sklep działa w kilku wersjach językowych to pól do wprowadzenia nazwy, opisu krótkiego i długiego będzie tyle ile wersji językowych sklepu.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij