Nadawanie paczek bezpośrednio do paczkomatów 24/7
Czy wszystkie Paczkomaty 24/7 obsługują usługę bezpośredniego nadawania?
Paczki można nadawać bezpośrednio do wszystkich maszyn będących w systemie Paczkomaty 24/7.
Czy paczkę nadaną bezpośrednio do Paczkomatu 24/7 można odebrać wyłącznie z Paczkomatu 24/7?
Paczka nadana przez Paczkomat 24/7 może być doręczona wyłącznie do Paczkomatu 24/7. Oznacza to odbiór paczki przez odbiorcę w Paczkomacie 24/7, w którym została nadana lub w każdym innym Paczkomacie 24/7 w kraju.
Jak nadać paczkę bezpośrednio do Paczkomatu 24/7?
Przygotowanie paczki do nadania przez Paczkomat 24/7 może nastąpić tylko przez aplikację Managera Paczek.
Ile mam czasu na przekazanie paczki do Paczkomatu 24/7 od momentu wygenerowania etykiety adresowej?
Każda przygotowana etykieta ma określoną ważność – 24h. Po tym okresie włożenie paczki do Paczkomatu 24/7 nie jest możliwe.
Czy paczkę przygotowaną do wysłania bezpośrednio do Paczkomatu 24/7 można nadać również w Oddziale InPost?
Paczka przygotowana do nadania w Paczkomacie 24/7 nie może zostać nadana w żadnym innym punkcie InPost. Paczkę można nadać wyłącznie za pośrednictwem Paczkomatu 24/7, który nadawca ma wybrany, jako główny w swoim profilu konta w Managerze Paczek. Nie można przygotowanej już paczki nadać poprzez inny Paczkomat 24/7.
Co zrobić jeśli Paczkomat 24/7, w którym chcę nadać paczkę nie działa?
Przypadek awarii Paczkomatu 24/7 należy zgłosić do infolinii technicznej (obecnie czynna od godziny 6 do godziny 22), gdzie jest możliwość uzyskania wydłużenia czasu ponad założone 24h.
Kiedy pobierana jest opłata z mojego konta za paczkę nadaną bezpośrednio do Paczkomatu 24/7?
Środki z konta nadawcy ściągane są w momencie opłacenia etykiety do paczki.
Jak przygotować paczkę do nadania bezpośrednio w Paczkomacie?
Nadawca loguje się do swojego konta w Managerze Paczek. Przygotowuje paczkę
identycznie jak do tej pory - zgodnie z dostępną instrukcją do Managera Paczek.
Dodatkowo musi zaznaczyć opcję „nadanie w paczkomacie”. Po kliknięciu opcji
nadania pojawia się informacja:
„Uwaga: Zamierzasz nadawać przesyłki w
paczkomacie. Paczkomatem używanym domyślnie dla nadawania jest Twój paczkomat
preferowany, który został zdefiniowany w profilu. Możliwe jest użycie dowolnego
innego paczkomatu domyślnego. Należy w tym celu wybrać w profilu inny paczkomat
preferowany z dostępnej listy.”
Co się stanie jeśli w Paczkomacie 24/7, w którym chcę zostawić paczkę nie będzie wolnej skrytki?
Jeżeli tak się zdarzy otrzymasz następujący komunikat:
Niestety w paczkomacie
podstawowym nie ma w tej chwili miejsca do nadania przesyłki. Czy zgadzasz się,
aby przesyłka została nadana w paczkomacie alternatywnym, wskazanym w Twoim
profilu?
Jak nadać paczkę bezpośrednio do Paczkomatu 24/7?
Aby nadać paczkę bezpośrednio do Paczkomatu 24/7, nadawca udaje się do Paczkomatu 24/7, wybiera opcję nadawania paczek i postępuje zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie Paczkomatu 24/7. Nadawca musi najpierw wprowadzić kod nadania, znajdujący się na etykiecie adresowej poniżej kodu kreskowego paczki, a następnie zeskanować lub wprowadzić ręcznie kod paczki. Otworzy się wtedy skrytka, w której należy umieścić paczkę. Po umieszczeniu paczki można nadać kolejne paczki, bądź wydrukować paragon potwierdzający nadanie paczki.