gitarownia.pl versus serwisy aukcyjne
W odpowiedzi na częste pytania naszych klientów, zastanawiających się nad tym czy lepiej dokonać zakupu naszego towaru w serwisie aukcyjnym, bezpośrednio w sklepie stacjonarnym czy w sklepie internetowym, postanowiłem napisać ten artykuł.
Sklep stacjonarny czy zakup w "internecie"?
Zacznę od wyjaśnienia dlaczego zakup w naszym sklepie stacjonarnym pomimo tego, że mamy okazję stanąć twarzą w twarz ze sprzedawcą i na wszelkie sposoby negocjować ceny, rzadko bywa najtańszą formą zakupu. Bezpośrednie zakupy to możliwość obejrzenia, dotknięcia, sprawdzenia i omówienia specyfiki wielu instrumentów i akcesoriów muzycznych. Poważne potraktowanie klienta (a tylko tak traktujemy klientów w naszym sklepie) absorbuje czas jednego a czasem przy bardziej złożonych zakupach dwóch sprzedawców. Wiedza, doświadczenie i umiejętności którymi dysponuje personel musi mieć przełożenie na końcową cenę towaru.
Czy zatem zrezygnować z zakupów w sklepie stacjonarnym? Zdecydowanie NIE!
Polecamy wizytę w naszym sklepie wszystkim tym, którzy nie wiedzą jeszcze co kupić. Fachowa pomoc i rada ma u nas jedynie cenę rabatu, który uzyskalibyście Państwo dokonując zakupu w naszym sklepie internetowym. Nie ustalamy różnych cen sprzedaży dla tych samych towarów oferowanych przez różne kanały sprzedaży.
Uważamy, że postępując w ten sposób pozostajemy uczciwi w stosunku do wszystkich naszych klientów.
Zakupy w serwisach aukcyjnych
Część naszych klientów przed pierwszym zakupem pyta:
Kupić w Waszym sklepie czy w serwisie aukcyjnym? Cena, jak widzę, jest taka sama więc nie ma chyba różnicy?
Właśnie to postrzeganie zakupów internetowych warto zmieniać w naszej świadomości, bo różnic jest wiele i postaram się omówić kilka z nich nie tylko w odniesieniu do naszego sklepu.
Trudno przecenić rolę serwisów aukcyjnych takich jak Ebay w skali światowej czy Allegro na naszym rodzimym podwórku w budowaniu i kształtowaniu nowej formy szybkich, wygodnych transakcji kupna-sprzedaży ograniczonych tylko dostępem do internetu. Jednak wraz z ich szybkim, dynamicznym rozwojem uwidoczniły się wszelkie wady i niedociągnięcia tego systemu sprzedaży, oto kilka z nich:
- mnogość ofert nie jest zaletą wówczas, kiedy musimy spędzić mnóstwo czasu nad wyborem tej jednej, spośród setek podobnych
- niedoskonały system komentarzy nic nie mówi o uczciwości i rzetelności sprzedawcy, bo opinie neutralne i negatywne nie są wystawiane w obawie przed odwetem (sami wystawiliśmy ponad 100 opinii negatywnych, a powinniśmy wystawić ponad 1000 - ale opinie odwetowe ostudziły nasz zapał)
- bezpieczeństwo transakcji brzmi dumnie ale procedura związana z odzyskaniem utraconych "na zakupach" pieniędzy wymaga spełnienia wielu obwarowań i jest ograniczona ścisłymi czasowymi ramami
- drzewa kategorii, zbyt słabo rozbudowane i często tworzone przez dyletantów znacznie utrudniają zawężenie poszukiwanej grupy towarów
- przez lata maskowana gospodarcza szara strefa, trudna do odsiania z grupy uczciwych sprzedawców - ryzyko zakupu bez gwarancji, dowodu zakupu, możliwości zwrotu - klient często nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, że nowy towar zakupił od nieuczciwego sprzedawcy a w takiej sytuacji to na nim ciąży obowiązek podatkowy od umowy cywilno-prawnej
Co zatem zyskuje klient w naszym sklepie?
Serwis aukcyjny to konfrontacja setek sprzedawców z danej branży z dziesiątkami tysięcy potencjalnych klientów. Większość sprzedawców nie oferuje a większość świadomych klientów nie oczekuje niczego więcej jak jedynie mniej lub bardziej szybkiej transakcji zakończonej opinią "Wszystko OK. Polecam". Gdy pojawi się następna potrzeba, procedura powtórzy się z tym samym (dość rzadko) lub następnym sprzedawcą.
Jednak dla każdego sprzedawcy jeden lojalny klient jest wart więcej od dziesięciu klientów z przypadku. Dlaczego więc tego jednego nie potraktować specjalnie?
My staramy się to robić. Oto kilka przykładów:
- każdy klient dokonujący bezpośreniego zkupu w sklepie na kwotę powyżej 20.00 zł. automatycznie otrzymuje od nas rabat